Képzési tájékoztató és Képzési program
Ingyenes előnézetKépzési tájékoztató
homeopátiás tárgyú képzéshez kapcsolódóan
[Felnőttképző által kötelezően megadandó adatok a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény és a 11/2020. (II. 7.) Korm. rendelet alapján]
- A Képzés adatai
1.1. A képzés megnevezése: Terápia Natúra HomeoKredit – Homeopátiás monokomponensű alapszerek a gyógyszertárban
1..2. A képzés belső azonosító kódja: HomeoKredit Alapszerek a patikában 2.
1.3. A Képzés megkezdésének (esetleges) előfeltétele (ideérve az előzetesen szükséges engedélyek felsorolását): nincs előfeltétel
1.4. A képzés óraszáma: 4 óra
1.5. A képzés kezdésének időpontja (év/hónap/nap): befizetést követően folyamatos / e learning
1.6. A képzés befejezésének időpontja (év/hónap/nap): befizetést követően 90 nap
1.7. Képzés haladásának tananyagokra bontott ütemezése (zártrendszerű elektronikus táv oktatás esetén nem szükséges rögzíteni): egyéni ütemben online
1.8. A képzés elvégzésével megszerezhető dokumentum megjelölése: oklevél/ kredit igazolás
1.9. A teljesítmény ellenőrzésének, értékelésének módja: online teszt
1.10. Vizsgára bocsátás feltételei (csak akkor kitöltendő, ha a képzéshez a jogszabályban meghatározottak szerint vizsga kapcsolódik): nincs
1.11. A megengedett hiányzás mértéke: nincs / nem relenváns
1.12. A megengedett hiányzás túllépése esetén a képzésben részt vevő személyt érintő következmények: nincs
1.13. Képzés díja: 0 Ft
1.14. Képzés fizetésének módja (figyelemmel az előzetesen megszerzett tudás beszámítására): nem releváns
Képzési Program
Képzési program | ||
1. A képzési program alapadatai |
||
1.1. | Képzés megnevezése: | HomeoKredit- Homeopátiás monokomponensű alapszerek a gyógyszertárban |
1.2. | A képzés célja: | A képzés célja a tudatosabb és hatékonyabb szerválasztás elérése. A képzés során a résztvevők a gyakorlatban jól használható információkat kapnak különböző állapotok kezelésre kiemelten felsőléguti és gasztroenteriális állapotok kezelésében.
A képzés célja, a bemutatott szerek és azok alkalmazási módjait és helyzeteit ismertesse. |
1.3. | A képzés célcsoportja: | A képzés célcsoportja olyan egészségügyi dolgozók, lehetőleg gyógyszertárban dolgozók, akik szeretnének többet tudni a homeopátiás szerekről és azok használatáról mindennapi helyzetekben.És ezeket munkájuk során ajánlják. |
1.4. | A képzés során megszerezhető kompetenciák: | · A résztvevő képessé válik a különböző állapotok megkülönböztetésére és az azokhoz tartozó szerek kiválasztására.
· Módszerkompetenciák: rendszerező képesség, problémamegoldás, helyzetfelismerés. |
2. A képzésbe való bekapcsolódás és részvétel feltételei |
||
2.1. | Iskolai végzettség: | Nem szükséges. |
2.2. | Szakmai végzettség: | Nem szükséges. |
2.3. | Szakmai gyakorlat: | Nem szükséges. |
2.4. | Egészségügyi alkalmasság: | Nem szükséges. |
2.5. | Előzetesen elvárt ismeretek: | Nem szükséges. |
2.6. | Egyéb feltételek: | – |
3. Tervezett képzési idő |
||
3.1. | A képzés óraszáma: | 4 óra |
3.2. | Megengedett hiányzás mértéke: | Nem releváns |
- A képzés tananyagegységei
A képzés tananyagegységeinek megnevezése:[1] | Óraszáma: | |
4.1. | Hogyan válasszunk szert? | 17 perc |
4.2. | A gyógyulás folyamata | 35 perc |
4.3. | A gyógyszergyártás folyamata | 4 perc |
4.4. | Alapszerek a patikában Kezdjük az ABC elején! | 46 perc |
4.5. | És még néhány fontos szer az ABC végéről | 32 perc |
4.6. | Gasztroenterológiai panaszok | 48 perc |
4.7. | Felsőléguti betegségek | 53 perc |
4.1. Tananyagegység[2] | ||
4.1.1. | Megnevezése:[3] | Hogyan válasszunk szert? |
4.1.2. | Célja: | A szerválasztás szempontjainak ismertetése. |
4.1.3. | Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: | frontális/ online video |
4.1.4. | Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: | előadás, magyarázat, |
4.1.5. | Óraszáma: | 17 perc |
4.1.6. | Beszámítható óraszáma:[4] | 0 |
4.1.7. | Tartalma: | A szerválasztás a legnehezebb a homeopátiában és a sikeres terápia kulcsa. A homeopata más megközelítést alkalmaz egy kicsit, mint a hagyományos orvoslás. Gyógyszer neve és annak részei: Latin név+ higítás.
Bemutatjuk milyen elemeket vizsgál a homeopátiás megközelítés: etiológia, hasonlóság, rosszabbodás javulás tényezői, egyéni jellemzők, lelkiállapotok, alkatok és egyéni reakciómódok. És legfőképpen a tünetek összegyűjtésének módja és azok rangsorolása és értékelése. Egyéni reakciómód keresése és megfigyelése. Hogyan igyekszik a szervezet gyógyítani magát és hogyan segíti ezt a homeopátia. Jó kérdezéstechnika módja és alkalmazása. |
4.1.8. | A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás. |
4.2. Tananyagegység | ||
2.1. | Megnevezése:[5] | A gyógyulás folyamata |
4.2.2. | Célja: | A tananyagegység célja, hogy a résztvevők megismerjék a homeopátiás gyógyulás várható menetét és folyamatát. |
4.2.3. | Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: | frontális, online video |
4.2.4. | Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: | magyarázat, előadás, |
4.2.5. | Óraszáma: | 35 perc |
4.2.6. | Beszámítható óraszáma:[6] | 0 |
4.2.7. | Tartalma: | Arnica Montana mint a serülések leggyakoribb szere. Trauma, sérülés szere. Mikor és hogyan használható. Gyakori helyzetek ismertetése.
Fájdalomcsillapitó, vérzéscsökkentő hatás, regeneráció erősítése. Szedési javaslat bemutatása: kisebb balesetek 9 ch, de kórházi kezelések és műtétek esetén 30, 200 ch is lehet. Megerőltetések esetén is használható ez a szer: Izomláz, izomfájdalom. Sportolók hogyan használhatják ezt a szert. Hangszál megerőltetés esetén is lehet megoldás ez a szer. Közepes potenciában ajánlott. Kapilláris gyengeség esetén is használható, hajszálértágulat megjelenésekor is , szembevérzés esetén is javallott |
4.2.8. | A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás. |
4.3. Tananyagegység | ||
4.3.1. | Megnevezése:[7] | A gyógyszergyártás folyamata |
4.3.2. | Célja: | A tananyagegység célja, hogy a résztvevők ismeretek szerezzenek hogyan is készülnek a szerek. |
4.3.3. | Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: | frontális munka/ online video |
4.3.4. | Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: | előadás, magyarázat |
4.3.5. | Óraszáma: | 4 perc |
4.3.6. | Beszámítható óraszáma:[8] | 0 |
4.3.7. | Tartalma: | A kisfilm bemutatja hogyan készülnek a homeopátiás gyógyszerek, melyek lehetnek növényi, állati és ásványi eredetűek. Természetes közegben gyűjtve, tisztítva feldolgozva. Alkoholos oldatban áztatva és sajtolva, melynek célja az őstinktúra elkészítése. A higítás és potenciálás módszertanának bemutatása. Illetve hogyan kerül a hatóanyag a cukorgolyókra
. |
4.3.8. | A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás. |
4.4. Tananyagegység | ||
4.4.1. | Megnevezése:[9] | Alapszerek a patikában Kezdjük az ABC elején! |
4.4.2. | Célja: | A tananyagegység célja, hogy a résztvevők alapszerekkel ismerkedjenek. És gyakori helyezeteket ismertetve találják meg helyüket a gyógyításban. |
4.4.3. | Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: | frontális munka/ online video |
4.4.4. | Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: | előadás, magyarázat |
4.4.5. | Óraszáma: | 46 perc |
4.4.6. | Beszámítható óraszáma:[10] | 0 |
4.4.7. | Tartalma: | Homeopátiás szerek bemutatása, A-Z egy olyan alapkészlet, mely sok mindenre alkalmazható. De melyik mire?
Aresnicum album – jellemző tünetei: gyenge, fázékony, szorongó, égő érzetekkel. Ételmérgezések fontos szere. Aconitum Napellus – a hirtelenség mint fő jellemző minden esetben. Pánikrohamok oldószere nagyon gyakran. Ambrosia – parlagfű – gyakran keresik az allergiások. Csak erre az esetre adjuk. Akut vagy megelőző kezelésben is alkalmazható. Apis mellifica – méhecskéből készülő szer. Jellemzői: ödéma, szúró égő fájdalom és hideg borogatás enyhíti. Esetek ismertetése amikor ez a szer alkalmazható. pl sportsérülés – duzzadás esetén. Atropa Belladonna- fő alkalmazási területeinek bemutatása: lázcsillapító, gyulladáscsökkentő hatás. Kiknek ajánljuk: milyen elváltozások esetén javallott. Ipecahuanna alkalmazási területei: köhögés és hányinger hányás szere. tünetek és jellemzők bemutatása. Chamomilla – mint az alap házipatika szere. Fájdalom és fogzás esetén alkalmazható. Fájdalom jellegének ismertetése és szedési tanácsok. Immunerősítés lehetőségei homeopátiával – Echinacea mint immunserkentő hatású szer. szedési tanácsok és a homeopátiás forma előnyeink ismertetése. Ferrum phosphoricum a lassan kialakuló betegségek szere, jellemző állapotok ismertetése , javasolt kérdések a kikérdezéshez. Vérszegénység protokoll bemutatása. |
4.4.8. | A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás. |
4.5. Tananyagegység | ||
4.5.1. | Megnevezése:[11] | És még néhány fontos szer az ABC végéről |
4.5.2. | Célja: | A tananyagegység célja, hogy a résztvevők még további alapszerekkel ismerkedjenek. És gyakori helyezeteket ismertetve találják meg helyüket a gyógyításban. |
4.5.3. | Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: | frontális munka/ online video |
4.5.4. | Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: | előadás, magyarázat |
4.5.5. | Óraszáma: | 32 perc |
4.5.6. | Beszámítható óraszáma:[12] | 0 |
4.5.7. | Tartalma: | Gelsemium kulcstüneteinek ismertetése. A protokoll ismertetése. Tipikus gelsemiumos állapotok részletes leírása.
Hepar Sulfur, avagy homeopátiás antibiotikum. kiegészítő kezelésként ajánlott ez a szer. A váladék elminálásában segít. Histaminum – az allergiás reakciók csökkentésében fontos. Működési mechanizmusának ismertetése. Pollens szer összetételének ismertetése. Milyen allergiás tünetek esetén alkalmazható. Ajánlási protokoll ismertetése. Pulsatilla a változékonyság szere. Rhus toxicodedron főleg bőrbetegségek esetén használt szer. Jellemző tünetek ismertetése. Thymuline , mely az immunendszer szabályozásában segít. mely esetekben használható és milyen potenciák ajánlottak. Urtica Uhrens tejserkentesése használjuk leginkább. Csalánkiütések szere. Alkalmazás szabályai. Potenciaválasztás fontosságának kiemelése és pontos ismertetése.
|
4.5.8. | A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás. |
4.6. Tananyagegység | ||
4.6.1. | Megnevezése:[13] | Gasztroenterológiai panaszok |
4.6.2. | Célja: | A tananyagegység célja, hogy gyakori gasztroenterológai helyezeteket és az ahhoz tartozó lehetséges szereket bemutassa. |
4.6.3. | Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: | frontális munka/ online video |
4.6.4. | Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: | előadás, magyarázat |
4.6.5. | Óraszáma: | 48 perc |
4.6.6. | Beszámítható óraszáma:[14] | 0 |
4.6.7. | Tartalma: | Hasi panaszok ismertetése és a hozzájuk tartozó szerek. Bélgázosság: China rubra, Lycopodium és a Carbo vegetabilis használatának jellemző érzetei.
Hogyan segíthethük a gyomorégés panaszokat? Iris versicolor és a Kálium bichromicum bemutatása és jellemzők. Hasi görcsök kezelési módjai:Cuprum metallicum és a Colocyntis különböző tünetei, alkalmazási lehetőségei. Gyomorpanaszok jellemzői és szerei: a Nux Vomica bemutatása. Székrekedés, mint gyakori probléma kezelési módjai Opium, Natrium chloratum , Lycopodium. Hányinger kezelésének szerei: Tabacum Nux vomica. Hányás és hasmenéses állapotok kezelési javaslatai. |
4.6.8. | A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás. |
4.7. Tananyagegység | ||
4.7.1. | Megnevezése:[15] | Felsőléguti betegségek |
4.7.2. | Célja: | A tananyagegység célja, hogy a résztvevők felsőléguti betegségekkel, tünetekkel és kezelési módokkal ismerkedjenek meg, |
4.7.3. | Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: | frontális munka/ online video |
4.7.4. | Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: | előadás, magyarázat |
4.7.5. | Óraszáma: | 53 perc |
4.7.6. | Beszámítható óraszáma:[16] | 0 |
4.7.7. | Tartalma: | Torokgyulladások típusa: Vírusos és bakteriális fertőzések kezelése. Komplementer megközelítés szempontjainak bemutatása: etiologia azaz mi előzte meg a megbetegedést?, beteg egyéni reakciója (érzetek, modalitások, megjelenő tünetek)
Aconitum jellemzői és a tünetek, melyek esetén jól alkalmazható. Belladonna – jellemzőinek ismertetése: amikor „minden vörös”. Fülgyulladások jellegzetességei és az állapotokhoz tartozó állapotok szerei: Aconitum, Dulcamara, Aconitum. Apis mellifica, Ferrum phosphoricum és Belladonna sajátos jellemzői és állapotai. Fülfolyás esetén alkalmazható szerek ismertetése. Savós fülgyulladás és annak kezelési lehetőségei. Matt dobhártya kezelése. A középfülgyulladás esetén adható szerek és megoldások. |
4.7.8. | A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás. |
5. Csoportlétszám | ||
5.1 | Maximális csoportlétszám:[17] (fő) | 100 |
6. A képzésben részt vevő teljesítményét értékelő rendszer leírása | ||
6.1. | A képzésben résztvevő teljesítményét online teszt formájában értékeljük. A tesztet többször is ki lehet tölteni tanulás és gyakorlás céljából és a rendszer minden alkalommal visszajelzi az elért eredményt.
A záró tesztfeladat megfelelt vagy nem megfelelt minősítésű lehet.
A záró feladaton elérhető minősítések: Megfelelt: az online teszt megírása és beküldése a felületen. Elért min. 50 %-os jó eredmény. Nem megfelelt: 50% alatti eredmény a tesztkitöltés során. Nem kitöltött vagy nem beküldött teszt az online edukációs felületen. |
|
7. A képzés zárása |
||
7.1. | A képzés elvégzéséről szóló igazolás megnevezése: | TANÚSÍTVÁNY
2013. évi LXXVII. törvény13/B. § 11/2020. (II. 7.) Korm. rendelet 22. § (1) |
7.2. | A képzés elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltételei: | A képzés tartalmának online felületen lévő feldolgozása és a záró teszt feladat „megfelelt” (min. 50%) minősítésű teljesítése. |
8. A képzési program végrehajtásához szükséges feltételek |
||
8.1. | Személyi feltételek: | A képzési program tartalmához illeszkedő felsőfokú végzettségű tréner/oktató, vagy legalább középfokú végzettséggel és a képzési program tartalmához illeszkedő legalább 2 éves szakmai képzéssel és tapasztalattal rendelkező tréner/oktató. |
8.2. | Személyi feltételek biztosításának módja: | Az oktatót a képző intézmény megbízza a feladat elvégzésével megbízási szerződéssel vagy vállalkozói szerződéssel. |
8.3. | Tárgyi feltételek: | Online edukációs tér biztosítása: www.terapianatura.hu. Zoom vagy webinarninja rendszerek működtetése. |
8.4. | Tárgyi feltételek biztosításának módja: | A képzéshez szükséges eszközök meglétét a felnőttképző tulajdonjog, használati jog, bérleti jogviszony vagy egyéb használatra irányuló jogviszony alapján biztosítja. |
8.5. | A képzéshez kapcsolódó egyéb speciális feltételek: | – |
8.6. | A képzéshez kapcsolódó egyéb speciális feltételek biztosításának módja: | – |
- június 5.