Képzési tájékoztató és Képzési program

Ingyenes előnézet

Képzési tájékoztató

homeopátiás tárgyú képzéshez kapcsolódóan

[Felnőttképző által kötelezően megadandó adatok a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény és a 11/2020. (II. 7.) Korm. rendelet alapján]

  1. A Képzés adatai

1.1. A képzés megnevezése: Terápia Natúra HomeoKredit – Homeopátiás monokomponensű alapszerek a gyógyszertárban

1..2. A képzés belső azonosító kódja: HomeoKredit Alapszerek a patikában 2.
1.3. A Képzés megkezdésének (esetleges) előfeltétele (ideérve az előzetesen szükséges engedélyek felsorolását): nincs előfeltétel
1.4. A képzés óraszáma: 4 óra
1.5. A képzés kezdésének időpontja (év/hónap/nap): befizetést követően folyamatos / e learning
1.6. A képzés befejezésének időpontja (év/hónap/nap): befizetést követően 90 nap
1.7. Képzés haladásának tananyagokra bontott ütemezése (zártrendszerű elektronikus táv oktatás esetén nem szükséges rögzíteni): egyéni ütemben online
1.8. A képzés elvégzésével megszerezhető dokumentum megjelölése: oklevél/ kredit igazolás
1.9. A teljesítmény ellenőrzésének, értékelésének módja: online teszt
1.10. Vizsgára bocsátás feltételei (csak akkor kitöltendő, ha a képzéshez a jogszabályban meghatározottak szerint vizsga kapcsolódik): nincs
1.11. A megengedett hiányzás mértéke: nincs / nem relenváns
1.12. A megengedett hiányzás túllépése esetén a képzésben részt vevő személyt érintő következmények: nincs
1.13. Képzés díja: 0 Ft
1.14. Képzés fizetésének módja (figyelemmel az előzetesen megszerzett tudás beszámítására): nem releváns

Képzési Program

Képzési program
 

1.     A képzési program alapadatai

1.1. Képzés megnevezése: HomeoKredit- Homeopátiás monokomponensű alapszerek a gyógyszertárban
1.2. A képzés célja: A képzés célja a tudatosabb és hatékonyabb szerválasztás elérése. A képzés során a résztvevők a gyakorlatban jól használható információkat kapnak különböző állapotok kezelésre kiemelten felsőléguti és gasztroenteriális állapotok kezelésében.

A képzés célja, a  bemutatott szerek  és azok alkalmazási módjait és helyzeteit ismertesse.

1.3. A képzés célcsoportja: A képzés célcsoportja olyan egészségügyi dolgozók, lehetőleg gyógyszertárban dolgozók,  akik szeretnének többet tudni a homeopátiás szerekről és azok használatáról mindennapi helyzetekben.És ezeket munkájuk során ajánlják.
1.4. A képzés során megszerezhető kompetenciák: ·        A résztvevő képessé válik a különböző állapotok megkülönböztetésére és az azokhoz tartozó szerek kiválasztására.

·        Módszerkompetenciák: rendszerező képesség, problémamegoldás, helyzetfelismerés.

 

2.     A képzésbe való bekapcsolódás és részvétel feltételei

2.1. Iskolai végzettség: Nem szükséges.
2.2. Szakmai végzettség: Nem szükséges.
2.3. Szakmai gyakorlat: Nem szükséges.
2.4. Egészségügyi alkalmasság: Nem szükséges.
2.5. Előzetesen elvárt ismeretek: Nem szükséges.
2.6. Egyéb feltételek:
 

3.     Tervezett képzési idő

3.1. A képzés óraszáma: 4 óra
3.2. Megengedett hiányzás mértéke:  Nem releváns

 

 

 

  1. A képzés tananyagegységei
A képzés tananyagegységeinek megnevezése:[1] Óraszáma:
4.1. Hogyan válasszunk szert? 17 perc
4.2. A gyógyulás folyamata 35 perc
4.3.  A gyógyszergyártás folyamata 4 perc
4.4. Alapszerek a patikában Kezdjük az ABC elején! 46 perc
4.5. És még néhány fontos szer az ABC végéről 32 perc
4.6. Gasztroenterológiai panaszok 48 perc
4.7. Felsőléguti betegségek 53 perc

 

4.1. Tananyagegység[2]
4.1.1. Megnevezése:[3] Hogyan válasszunk szert?
4.1.2. Célja: A szerválasztás szempontjainak ismertetése.
4.1.3. Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: frontális/ online video
4.1.4. Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: előadás, magyarázat,
4.1.5. Óraszáma: 17 perc
4.1.6. Beszámítható óraszáma:[4] 0
4.1.7. Tartalma: A szerválasztás a legnehezebb a homeopátiában és a sikeres terápia kulcsa. A homeopata más megközelítést alkalmaz egy kicsit, mint a hagyományos orvoslás. Gyógyszer neve és annak részei: Latin név+ higítás.

Bemutatjuk milyen elemeket vizsgál a homeopátiás megközelítés: etiológia, hasonlóság,  rosszabbodás javulás tényezői, egyéni jellemzők, lelkiállapotok, alkatok és egyéni reakciómódok.

És legfőképpen a tünetek összegyűjtésének módja és azok rangsorolása és értékelése. Egyéni reakciómód keresése és megfigyelése. Hogyan igyekszik a szervezet gyógyítani magát és hogyan segíti ezt a homeopátia.  Jó kérdezéstechnika módja és alkalmazása.

4.1.8. A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás.

 

4.2. Tananyagegység
2.1. Megnevezése:[5] A gyógyulás folyamata
4.2.2. Célja: A tananyagegység célja, hogy a résztvevők megismerjék a homeopátiás gyógyulás várható menetét és folyamatát.
4.2.3. Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: frontális, online video
4.2.4. Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: magyarázat, előadás,
4.2.5. Óraszáma: 35 perc
4.2.6. Beszámítható óraszáma:[6] 0
4.2.7. Tartalma: Arnica Montana mint a serülések leggyakoribb szere. Trauma, sérülés szere. Mikor és hogyan használható. Gyakori helyzetek ismertetése.

Fájdalomcsillapitó, vérzéscsökkentő hatás, regeneráció erősítése. Szedési javaslat bemutatása: kisebb balesetek 9 ch, de kórházi kezelések és műtétek esetén 30, 200 ch is lehet.

Megerőltetések esetén is használható ez a szer: Izomláz, izomfájdalom. Sportolók hogyan használhatják ezt a szert. Hangszál megerőltetés esetén is lehet megoldás ez a szer. Közepes potenciában ajánlott.

Kapilláris gyengeség esetén is használható, hajszálértágulat megjelenésekor is , szembevérzés esetén is javallott

4.2.8. A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás.

 

4.3. Tananyagegység
4.3.1. Megnevezése:[7] A  gyógyszergyártás folyamata
4.3.2. Célja: A tananyagegység célja, hogy a résztvevők   ismeretek szerezzenek hogyan is készülnek a szerek.
4.3.3. Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: frontális munka/ online video
4.3.4. Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: előadás, magyarázat
4.3.5. Óraszáma: 4 perc
4.3.6. Beszámítható óraszáma:[8] 0
4.3.7. Tartalma: A  kisfilm bemutatja hogyan készülnek a homeopátiás gyógyszerek, melyek lehetnek növényi, állati és ásványi eredetűek. Természetes közegben gyűjtve, tisztítva feldolgozva. Alkoholos oldatban áztatva és sajtolva, melynek célja az őstinktúra elkészítése. A higítás és potenciálás módszertanának bemutatása. Illetve hogyan kerül a hatóanyag a cukorgolyókra

.

4.3.8. A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás.
4.4. Tananyagegység
4.4.1. Megnevezése:[9] Alapszerek a patikában Kezdjük az ABC elején!
4.4.2. Célja: A tananyagegység célja, hogy a résztvevők  alapszerekkel ismerkedjenek. És gyakori helyezeteket ismertetve találják meg helyüket a gyógyításban.
4.4.3. Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: frontális munka/ online video
4.4.4. Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: előadás, magyarázat
4.4.5. Óraszáma: 46 perc
4.4.6. Beszámítható óraszáma:[10] 0
4.4.7. Tartalma: Homeopátiás szerek bemutatása, A-Z egy olyan alapkészlet, mely sok mindenre alkalmazható. De melyik mire?

Aresnicum album  – jellemző tünetei: gyenge, fázékony, szorongó, égő érzetekkel. Ételmérgezések fontos szere.

Aconitum Napellus –  a hirtelenség mint fő jellemző minden esetben. Pánikrohamok oldószere nagyon gyakran.

Ambrosia – parlagfű – gyakran keresik az allergiások. Csak erre az esetre adjuk. Akut vagy megelőző kezelésben is alkalmazható.

Apis mellifica – méhecskéből készülő szer. Jellemzői: ödéma, szúró égő fájdalom és hideg borogatás enyhíti. Esetek ismertetése amikor ez a szer alkalmazható. pl sportsérülés – duzzadás esetén.

Atropa Belladonna- fő alkalmazási területeinek bemutatása: lázcsillapító, gyulladáscsökkentő hatás. Kiknek ajánljuk: milyen elváltozások esetén javallott.

Ipecahuanna  alkalmazási területei: köhögés és hányinger  hányás szere. tünetek és jellemzők bemutatása.

Chamomilla – mint az alap házipatika szere.  Fájdalom és fogzás esetén alkalmazható. Fájdalom jellegének ismertetése és szedési tanácsok.

Immunerősítés lehetőségei homeopátiával – Echinacea mint immunserkentő hatású szer. szedési tanácsok és a homeopátiás forma előnyeink ismertetése.

Ferrum phosphoricum  a lassan kialakuló betegségek szere, jellemző állapotok ismertetése , javasolt kérdések a kikérdezéshez. Vérszegénység protokoll bemutatása.

4.4.8. A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás.

 

4.5. Tananyagegység
4.5.1. Megnevezése:[11] És még néhány fontos szer az ABC végéről
4.5.2. Célja: A tananyagegység célja, hogy a résztvevők még további alapszerekkel ismerkedjenek. És gyakori helyezeteket ismertetve találják meg helyüket a gyógyításban.
4.5.3. Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: frontális munka/ online video
4.5.4. Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: előadás, magyarázat
4.5.5. Óraszáma: 32 perc
4.5.6. Beszámítható óraszáma:[12] 0
4.5.7. Tartalma: Gelsemium kulcstüneteinek ismertetése. A protokoll ismertetése. Tipikus gelsemiumos állapotok részletes leírása.

Hepar Sulfur, avagy homeopátiás antibiotikum. kiegészítő kezelésként ajánlott ez a szer. A váladék elminálásában segít.

Histaminum – az allergiás reakciók csökkentésében fontos. Működési mechanizmusának ismertetése.

Pollens szer összetételének ismertetése. Milyen allergiás tünetek esetén alkalmazható. Ajánlási protokoll ismertetése.

Pulsatilla a változékonyság szere.

Rhus toxicodedron főleg bőrbetegségek esetén használt szer. Jellemző tünetek ismertetése.

Thymuline , mely az immunendszer szabályozásában segít. mely esetekben használható és milyen potenciák ajánlottak.

Urtica Uhrens tejserkentesése használjuk leginkább. Csalánkiütések szere. Alkalmazás szabályai. Potenciaválasztás fontosságának kiemelése és pontos ismertetése.

 

4.5.8. A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás.

 

4.6. Tananyagegység
4.6.1. Megnevezése:[13] Gasztroenterológiai panaszok
4.6.2. Célja: A tananyagegység célja, hogy  gyakori gasztroenterológai helyezeteket és az ahhoz tartozó lehetséges szereket bemutassa.
4.6.3. Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: frontális munka/ online video
4.6.4. Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: előadás, magyarázat
4.6.5. Óraszáma: 48 perc
4.6.6. Beszámítható óraszáma:[14] 0
4.6.7. Tartalma: Hasi panaszok ismertetése és a hozzájuk tartozó szerek. Bélgázosság: China rubra, Lycopodium és a Carbo vegetabilis használatának jellemző érzetei.

Hogyan segíthethük a gyomorégés panaszokat? Iris versicolor és a Kálium bichromicum bemutatása és jellemzők.

Hasi görcsök kezelési módjai:Cuprum metallicum és a Colocyntis különböző tünetei, alkalmazási lehetőségei.

Gyomorpanaszok jellemzői és szerei: a  Nux Vomica bemutatása.

Székrekedés, mint gyakori probléma kezelési módjai Opium, Natrium chloratum , Lycopodium.

Hányinger kezelésének szerei: Tabacum Nux vomica. Hányás és hasmenéses állapotok kezelési javaslatai.

4.6.8. A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás.

 

4.7. Tananyagegység
4.7.1. Megnevezése:[15] Felsőléguti betegségek
4.7.2. Célja: A tananyagegység célja, hogy a résztvevők felsőléguti betegségekkel, tünetekkel és kezelési módokkal ismerkedjenek meg,
4.7.3. Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: frontális munka/ online video
4.7.4. Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: előadás, magyarázat
4.7.5. Óraszáma: 53 perc
4.7.6. Beszámítható óraszáma:[16] 0
4.7.7. Tartalma: Torokgyulladások típusa: Vírusos és bakteriális fertőzések kezelése. Komplementer megközelítés szempontjainak bemutatása: etiologia azaz mi előzte meg a megbetegedést?, beteg egyéni reakciója (érzetek, modalitások, megjelenő tünetek)

Aconitum jellemzői és a tünetek, melyek esetén jól alkalmazható. Belladonna – jellemzőinek ismertetése: amikor „minden vörös”.
Causticum – előrehaladott állapotban alkalmazzuk., nyeldeklés jellemző. Hepar Sulfuris – „homeopátiás antibiotikum”.  Mercurius solubilis – lepedék a jellemző, nyelven megfigyelhető.

Fülgyulladások jellegzetességei és az állapotokhoz tartozó állapotok szerei: Aconitum, Dulcamara, Aconitum. Apis mellifica, Ferrum phosphoricum és Belladonna sajátos jellemzői és állapotai.
És a fájdalomcsillapítás szerei: Arsenicum album,  Capsicum és Lachesis.

Fülfolyás esetén alkalmazható szerek ismertetése. Savós fülgyulladás és annak kezelési lehetőségei. Matt dobhártya kezelése. A középfülgyulladás  esetén adható szerek és megoldások.

4.7.8. A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás.

 

5.     Csoportlétszám
5.1 Maximális csoportlétszám:[17] (fő) 100

 

6.     A képzésben részt vevő teljesítményét értékelő rendszer leírása
6.1. A képzésben résztvevő teljesítményét online teszt formájában értékeljük. A tesztet többször is ki lehet tölteni tanulás és gyakorlás céljából és a rendszer minden alkalommal visszajelzi az elért eredményt.

 

A záró tesztfeladat megfelelt vagy nem megfelelt minősítésű lehet.

 

A záró feladaton elérhető minősítések:

Megfelelt: az online teszt megírása és beküldése a felületen. Elért min. 50 %-os jó eredmény.

Nem megfelelt: 50% alatti eredmény a tesztkitöltés során. Nem kitöltött vagy nem beküldött teszt az online edukációs felületen.

 

7.     A képzés zárása

7.1. A képzés elvégzéséről szóló igazolás megnevezése: TANÚSÍTVÁNY

2013. évi LXXVII. törvény13/B. §

11/2020. (II. 7.) Korm. rendelet 22. § (1)

7.2. A képzés elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltételei: A képzés tartalmának online felületen lévő feldolgozása és a záró teszt feladat „megfelelt” (min. 50%)  minősítésű teljesítése.
 

8.     A képzési program végrehajtásához szükséges feltételek

8.1. Személyi feltételek: A képzési program tartalmához illeszkedő felsőfokú végzettségű tréner/oktató, vagy legalább középfokú végzettséggel és a képzési program tartalmához illeszkedő legalább 2 éves szakmai képzéssel és tapasztalattal rendelkező tréner/oktató.
8.2. Személyi feltételek biztosításának módja: Az oktatót a képző intézmény megbízza a feladat elvégzésével megbízási szerződéssel vagy vállalkozói szerződéssel.
8.3. Tárgyi feltételek: Online edukációs tér biztosítása: www.terapianatura.hu. Zoom vagy webinarninja rendszerek működtetése.
8.4. Tárgyi feltételek biztosításának módja: A képzéshez szükséges eszközök meglétét a felnőttképző tulajdonjog, használati jog, bérleti jogviszony vagy egyéb használatra irányuló jogviszony alapján biztosítja.
8.5. A képzéshez kapcsolódó egyéb speciális feltételek:
8.6. A képzéshez kapcsolódó egyéb speciális feltételek biztosításának módja:

 

  1. június 5.

Vissza: HomeoKredit – Homeopátiás monokomponensű alapszerek a gyógyszertárban (képzési modul expediálóknak 2. rész)