HomeoKredit- Homeokredit Homeopátiás alapszerek képzési program
Ingyenes előnézet
Képzési program |
||
1. A képzési program alapadatai |
||
1.1. | Képzés megnevezése: | HomeoKredit- Homeopátiás alapszerek |
1.2. | A képzés célja: | A képzés célja a tudatosabb és hatékonyabb szerválasztás elérése. A képzés során a résztvevők a gyakorlatban jól használható információkat kapnak különböző állapotok kezelésre.
A képzés célja, a kiválasztott, leggyakrabban alkalmazott 16 szert és azok alkalmazási módjait és helyzeteit ismertesse. |
1.3. | A képzés célcsoportja: | A képzés célcsoportját olyan lehetőleg egészségügyi dolgozók, akik szeretnének többet tudni a homeopátiás szerekről és azok használatáról mindennapi helyzetekben. |
1.4. | A képzés során megszerezhető kompetenciák: | · A résztvevő képessé válik a különböző állapotok megkülönböztetésére és az azokhoz tartozó szerek kiválasztására.
· Módszerkompetenciák: rendszerező képesség, problémamegoldás, helyzetfelismerés. |
2. A képzésbe való bekapcsolódás és részvétel feltételei |
||
2.1. | Iskolai végzettség: | Nem szükséges. |
2.2. | Szakmai végzettség: | Nem szükséges. |
2.3. | Szakmai gyakorlat: | Nem szükséges. |
2.4. | Egészségügyi alkalmasság: | Nem szükséges. |
2.5. | Előzetesen elvárt ismeretek: | Nem szükséges. |
2.6. | Egyéb feltételek: | – |
3. Tervezett képzési idő |
||
3.1. | A képzés óraszáma: | 3 óra |
3.2. | Megengedett hiányzás mértéke: | 0% |
- A képzés tananyagegységei
A képzés tananyagegységeinek megnevezése:[1] | Óraszáma: | |
4.1. | Leggyakoribb szerek a homeopátiában – Kezdjük „A”-val… | 30 perc |
4.2. | Kiemelten fontos az Arnica Montana – mint a sérülések szere | 30 perc |
4.3. | Még mindig ’A’ és tovább F-ig | 30 perc |
4.4. | Tovább megyünk Abc sorrendben a fontos szereken. | 30 perc |
4.5. | És még néhány fontos szer az ABC végéről | 60 perc |
4.1. Tananyagegység[2] | ||
4.1.1. | Megnevezése:[3] | Leggyakoribb szerek a homeopátiában – Kezdjük „A”-val… |
4.1.2. | Célja: | A résztvevők megismerkedjenek a homeopátiás szerekkel és azok alkalmazási területeivel. |
4.1.3. | Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: | frontális/ online video |
4.1.4. | Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: | előadás, magyarázat, |
4.1.5. | Óraszáma: | 30 perc |
4.1.6. | Beszámítható óraszáma:[4] | 0 |
4.1.7. | Tartalma: | Homeopátiás szerek alkalmazása, adagolás és higítások használatának szabályai. Aresnicum album – jellemző tünetei: gyenge, fázékony, szorongó, égő érzetekkel. Alkalmazási területeinek ismertetése: hasmenés, felfázás esetei, fülfájás jellemzői – meleg enyhíti, improduktív köhögés. Aconitum Napellus – a hirtelenség mint fő jellemző minden esetben, amikor erre van szükség. „Férfiinfluenza” izgatottsággal. Pánikrohamok oldószere nagyon gyakran. Magasabb potenciák előnyben részesítése. Ambrosia – parlagfű – gyakran keresik az allergiások. Csak erre az esetre adjuk. Akut vagy megelőző kezelésben is alkalmazható. Deszenzibilizáló kezelés része lehet. Apis mellifica – méhecskéből készülő szer. Jellemzői. Esetek ismertetése amikor ez a szer alkalmazható. |
4.1.8. | A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás. |
4.2. Tananyagegység | ||
2.1. | Megnevezése:[5] | Kiemelten fontos az Arnica Montana – mint a sérülések szere |
4.2.2. | Célja: | A tananyagegység célja, hogy a résztvevők további szereket és szerjellemzőket ismerjenek meg és kezdjék el differenciálni az egyes tüneteket. |
4.2.3. | Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: | frontális, online video |
4.2.4. | Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: | magyarázat, előadás, |
4.2.5. | Óraszáma: | 30 perc |
4.2.6. | Beszámítható óraszáma:[6] | 0 |
4.2.7. | Tartalma: | Arnica Montana mint a serülések leggyakoribb szere. Trauma, sérülés szere. Mikor és hogyan használható. Gyakori helyzetek ismertetése.
Fájdalomcsillapitó, vérzéscsökkentő hatás, regeneráció erősítése. Szedési javaslat bemutatása: kisebb balesetek 9 ch, de kórházi kezelések és műtétek esetén 30, 200 ch is lehet. Megerőltetések esetén is használható ez a szer: Izomláz, izomfájdalom. Sportolók hogyan használhatják ezt a szert. Hangszál megerőltetés esetén is lehet megoldás ez a szer. Közepes potenciában ajánlott. Kapilláris gyengeség esetén is használható, hajszálértágulat megjelenésekor is , szembevérzés esetén is javallott |
4.2.8. | A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás. |
4.3. Tananyagegység | ||
4.3.1. | Megnevezése:[7] | Még mindig ’A’ és tovább F-ig |
4.3.2. | Célja: | A tananyagegység célja, hogy a résztvevők további alapszerekkel ismerkedjenek. |
4.3.3. | Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: | frontális munka/ online video |
4.3.4. | Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: | előadás, magyarázat |
4.3.5. | Óraszáma: | 30 perc |
4.3.6. | Beszámítható óraszáma:[8] | 0 |
4.3.7. | Tartalma: | Atropa Belladonna- fő alkalmazási területeinek bemutatása: lázcsillapító, gyulladáscsökkentő hatás. Kiknek ajánljuk: milyen elváltozások esetén javallott. Jellemző tünet ismertetése: forróságot érez.
Ipecahuanna alkalmazási területei: köhögés és hányinger hányás szere. tünetek és jellemzők bemutatása. Chamomilla – mint az alap házipatika szere. Fájdalom és fogzás esetén alkalmazható. Fájdalom jellegének ismertetése és szedési tanácsok. Immunerősítés lehetőségei homeopátiával – Echinacea mint immunserkentő hatású szer. szedési tanácsok és a homeopátiás forma előnyeink ismertetése. Ferrum phosphoricum a lassan kialakuló betegségek szere, jellemző állapotok ismertetése , javasolt kérdések a kikérdezéshez. Vérszegénység protokoll bemutatása. |
4.3.8. | A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás. |
4.4. Tananyagegység | ||
4.4.1. | Megnevezése:[9] | Tovább megyünk Abc sorrendben a fontos szereken. |
4.4.2. | Célja: | A tananyagegység célja, hogy a résztvevők még további alapszerekkel ismerkedjenek. És gyakori helyezeteket ismertetve találják meg helyüket a gyógyításban. |
4.4.3. | Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: | frontális munka/ online video |
4.4.4. | Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: | előadás, magyarázat |
4.4.5. | Óraszáma: | 30 perc |
4.4.6. | Beszámítható óraszáma:[10] | 0 |
4.4.7. | Tartalma: | Gelsemium kulcstüneteinek ismertetése. Vizsgadrukk kiváló szere, de szellemi erősítése is jól használható. Szedési protokoll ismertetése. Tipikus gelsemiumos állapotok részletes leírása.
Hepar Sulfur, avagy homeopátiás antibiotikum. kiegészítő kezelésként ajánlott ez a szer. A váladék elminálásában segít. A tipikus fájdalmak és váladékok bemutatása. Fontos a potencia ennél a szernél – a potenciaválasztás ismertetése. Histaminum – az allergiás reakciók csökkentésében fontos. Működési mechanizmusának ismertetése. Pollens szer összetételének ismertetése. milyen allergiás tünetek esetén alkalmazható. Ajánlási protokoll ismertetése.
Pulsatilla a változékonyság szere. Légúti fertőzések és köhögés és váladékok változása éjjel és nappal, mint jellemző tünetek ismertetése. Emésztési tünetek bemutatása, melyek ezt a szert igénylik. További alkalmazási esetek és helyzetek, amikor a Pulsatilla segít.
|
4.4.8. | A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás. |
4.5. Tananyagegység | ||
4.5.1. | Megnevezése:[11] | És még néhány fontos szer az ABC végéről |
4.5.2. | Célja: | A tananyagegység célja, hogy a résztvevők még további alapszerekkel ismerkedjenek. És gyakori helyezeteket ismertetve találják meg helyüket a gyógyításban. |
4.5.3. | Megvalósítása során alkalmazott munkaformák: | frontális munka/ online video |
4.5.4. | Megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek: | előadás, magyarázat |
4.5.5. | Óraszáma: | 60 perc |
4.5.6. | Beszámítható óraszáma:[12] | 0 |
4.5.7. | Tartalma: | Rhus toxicodedron főleg bőrbetegségek esetén használt szer. Jellemző tünetek ismertetése. Izületi fájdalmakat is enyhít, ha mozgatja a testrészeit. Bárányhimlő, herpesz, övsömör esetén alkalmazható szer. Alkalmazási protokoll ismertetése.
Thymuline , mely az immunendszer szabályozásában segít. mely esetekben használható és milyen potenciák ajánlottak. Antibiotikum kúrát követően javasolt a szedése. Gyakori helyzetek ismertetése, melyben javallott. Immunerősítési protokoll ismertetése. Urtica Uhrens tejserkentesése használjuk leginkább. Csalánkiütések szere. Alkalmazás szabályai. Potenciaválasztás fontosságának kiemelése és pontos ismertetése.
|
4.5.8. | A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltétele(i): | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra igazolás. |
5. Csoportlétszám | ||
5.1 | Maximális csoportlétszám:[13] (fő) | 100 |
6. A képzésben részt vevő teljesítményét értékelő rendszer leírása | ||
6.1. | A képzésben résztvevő teljesítményét online teszt formájában értékeljük. A tesztet többször is ki lehet tölteni tanulás és gyakorlás céljából és a rendszer minden alkalommal visszajelzi az elért eredményt.
A záró tesztfeladat megfelelt vagy nem megfelelt minősítésű lehet.
A záró feladaton elérhető minősítések: Megfelelt: az online teszt megírása és beküldése a felületen. Elért min. 50 %-os jó eredmény. Nem megfelelt: 50% alatti eredmény a tesztkitöltés során. Nem kitöltött vagy nem beküldött teszt az online edukációs felületen. |
|
7. A képzés zárása |
||
7.1. | A képzés elvégzéséről szóló igazolás megnevezése: | TANÚSÍTVÁNY
2013. évi LXXVII. törvény13/B. § 11/2020. (II. 7.) Korm. rendelet 22. § (1) |
7.2. | A képzés elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltételei: | A képzés tartalmának online felületen lévő feldolgozása és a záró teszt feladat „megfelelt” (min. 50%) minősítésű teljesítése. |
8. A képzési program végrehajtásához szükséges feltételek |
||
8.1. | Személyi feltételek: | A képzési program tartalmához illeszkedő felsőfokú végzettségű tréner/oktató, vagy legalább középfokú végzettséggel és a képzési program tartalmához illeszkedő legalább 2 éves szakmai képzéssel és tapasztalattal rendelkező tréner/oktató. |
8.2. | Személyi feltételek biztosításának módja: | Az oktatót a képző intézmény megbízza a feladat elvégzésével megbízási szerződéssel vagy vállalkozói szerződássel. |
8.3. | Tárgyi feltételek: | Online edukációs tér biztosítása: www.terapianatura.hu. Zoom vagy webinarninja rendszerek működtetése. |
8.4. | Tárgyi feltételek biztosításának módja: | A képzéshez szükséges eszközök meglétét a felnőttképző tulajdonjog, használati jog, bérleti jogviszony vagy egyéb használatra irányuló jogviszony alapján biztosítja. |
8.5. | A képzéshez kapcsolódó egyéb speciális feltételek: | – |
8.6. | A képzéshez kapcsolódó egyéb speciális feltételek biztosításának módja: | – |
- május 29.